Kolejny projekt programu Unii Europejskiej Erasmus+ realizowany w szkole zakłada doskonalenie umiejętności nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących i zawodowych.
W ramach projektu „Kreatywny nauczyciel kluczem do sukcesu ucznia” kadra szkoły poprawia swoje kompetencje językowo-komunikacyjne, a przede wszystkim wzbogaca warsztat pracy dydaktycznej o skuteczne metody pracy z młodzieżą. W efekcie działań projektowych wprowadzone innowacje pedagogiczne, nowoczesne technologie oraz kreatywne metody nauczania, poprawią jakość pracy szkoły, a także będą zarówno dla nauczyciela jak i dla ucznia motywacją do podejmowania starań w kierunku własnego rozwoju. Wymiana doświadczeń z nauczycielami z innych krajów, nawiązanie długotrwałej współpracy, to cenne doświadczenia, wpływające na podniesie jakości kształcenia.
W dniach 9 – 16 lipca 2022 r. 10 nauczycieli uczestniczyło w kursach: ICT Learning by dooing oraz Digital Classroom, zorganizowanych przez partnera projektu na Teneryfie Południowej w Hiszpanii.
W opinii nauczycieli uczestniczących w mobilnościach zagranicznych, czas spędzony w Hiszpanii był bardzo wartościowy: „…podczas kursu koncentrowaliśmy się głównie na wymianie wiedzy i doświadczeń, jak również nad zdobywaniem nowych umiejętności, a były nimi: zarządzanie wielozadaniowością, zrozumienie przepływu pracy ICT w „chmurze”. Poznaliśmy jak być skutecznym nauczycielem spędzając więcej czasu z uczniami niż nad dokumentami, a to wszystko dzięki narzędziom dydaktycznym, które usprawniają pracę grupową, dają możliwość natychmiastowej informacji zwrotnej od uczniów, czy indywidualnego podejścia do każdego z nich. W ramach kursu uczyliśmy się jak przygotować się do pracy metodą projektu oraz jak pracować korzystając z tej metody. Poznaliśmy platformy, które ułatwiają pracę metodą projektu”.
„… ze szczególną uwagą śledziłam i wykonywałam wszystkie ćwiczenia mające na celu skupienie uwagi i radzenie sobie ze stresem. Podczas zajęć okazało się, że istnieje także wiele przykładów medytacji dla młodzieży, którą można zastosować na początku lekcji i wprowadzić odpowiednią koncentrację oraz zbudować relacje między uczniami w klasie, co według mnie jest niezmiernie istotne, aby nauczanie było efektywne”
„…pobyt na wyspie wiązał się z poznaniem jej charakteru, kultury i specyfiki. Na szczególną uwagę zasługuje na wyspach problem pozyskiwania i wykorzystania wody słodkiej. Biorąc pod uwagę ochronę środowiska i potrzeby turystów, zabezpieczenie dostatecznej ilości wody staje się ogromnym przedsięwzięciem. Warto to uświadamiać uczniom na lekcjach geografii.”
Oprócz korzyści wynikających z uczestnictwa w kursie, w czasie mobilności realizowany był również program kulturowy, bo trzeba zaznaczyć, że Teneryfa to prawdziwa mieszanka kultur, to zdecydowanie wyspa pełna atrakcji, zwłaszcza tych naturalnych, których w klimacie Polski nie doświadczymy. Piękne plaże, zarówno turystyczne, jak też dzikie – w trudno dostępnych zatoczkach, lub otwartym oceanie. W trakcie kursu uczestnicy zobaczyli klify Los Gigantes to charakterystyczne klify na Teneryfie znajdują się w południowej części wyspy, tysiącletnie smocze drzewo Drago de Icod de los Vinos, wulkan El Teide – najwyższy szczyt Hiszpanii, oraz tajemniczą wioskę Masca, nazywaną Machu Picchu Teneryfy.