1. Technik hotelarstwa planuje, organizuje, oferuje, koordynuje oraz wykonuje usługi hotelarskie w obiekcie hotelarskim i innych obiektach, w których świadczone są usługi hotelarskie. Przyjmuje rezerwację usług, ustala zakres zamówionych usług, sposób ich świadczenia oraz formę zapłaty. Przyjmuje gości w obiekcie, kompleksowo ich obsługuje w trakcie pobytu, wykwaterowuje z obiektu, rozlicza koszty pobytu gości oraz przyjmuje należność. Obsługuje również gości o specjalnym znaczeniu – typu VIP, CIP, gości niepełnosprawnych. Organizuje i oferuje usługi dodatkowe: konferencyjne, turystyczne, rekreacyjno-sportowe oraz okolicznościowe na specjalne zamówienie. Prowadzi korespondencję z odbiorcami usług hotelarskich oraz obsługuje sprzęt biurowy, korzysta z komputerowych programów użytkowych i hotelowych. Promuje oferowane usługi z wykorzystaniem różnorodnych form reklamy, sprzedaży osobistej, promocji sprzedaży oraz technik z zakresu public relations. Współpracuje z innymi podmiotami oferującymi usługi hotelarskie, analizuje oferty konkurencji, obserwuje rynek hotelarski oraz zbiera opinie o preferencjach gości. Prowadzi dokumentację eksploatacyjną obiektu hotelarskiego, oblicza i interpretuje wskaźniki wykorzystania bazy hotelowej oraz wskaźniki sprzedaży i opłacalności prowadzonej działalności. Utrzymuje czystość i porządek w obiekcie hotelarskim. Przygotowuje i podaje śniadania. Przestrzega zasad ergonomii, przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, sanitarno-epidemiologicznych oraz przeciwpożarowych podczas wykonywanych zadań zawodowych.
2. Informacje dodatkowe
- Technikum z innowacją pedagogiczną: Kelner/barista.
- Uzyskanie dodatkowych uprawnień w ramach realizowanych w szkole kursów: Animator czasu wolnego, Kurs baristyczny, Kurs kelnerski.
3. Kwalifikacje uzyskiwane w wyniku kształcenia
- Kwalifikacja 1: TG.12. Planowanie i realizacja usług w recepcji.
- Kwalifikacja 2: TG.13. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie.
4. Sylwetka absolwenta
Absolwent kończący szkołę w zawodzie technik hotelarstwa z innowacją: kelner i barista będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:
- prowadzenia działalności promocyjnej oraz sprzedaż usług hotelarskich,
- rezerwowania usług hotelarskich,
- wykonywania prac związanych z obsługą gości w recepcji,
- przygotowywania jednostek mieszkalnych do przyjęcia gości,
- przygotowywania i podawania śniadań w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie,
- przyjmowania i realizacji zamówień na hotelarskie usługi dodatkowe,
- pracy na stanowisku kelnera,
- przygotowywania kawy (barista).
5. Technik hotelarstwa znajdzie zatrudnienie w:
- hotelach,
- organach administracji samorządowej zajmujących się usługami hotelarskimi,
- uzdrowiskach,
- pensjonatach, zajazdach,
- kwaterach prywatnych,
- schroniskach,
- samodzielnie prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług hotelarskich.
6. Baza dydaktyczna i warunki kształcenia (opisy, zdjęcia, prezentacje, filmy itp.)
- pracownie symulacyjne,
- recepcja hotelowa ze sprzętem biurowym,
- pokój hotelowy 3* z odpowiednim wyposażeniem, w tym z sejfem pokojowym,
- specjalistyczne oprogramowanie komputerowe do realizacji usług w recepcji,
- sprzęt do obsługi jednostek mieszkalnych,
- stanowisko komputerowe dla nauczyciela z dostępem do Internetu,
- stanowiska komputerowe dla uczniów,
- oprogramowanie biurowe, użytkowe i specjalistyczne,
- pracownia symulacyjna – biuro podróży „GlobTour” wraz z ladą recepcyjną,
- literatura branżowa, przewodniki, atlasy.